Inbound màrqueting per a dummies: una guia per a principiants

inbound marketing

Què és el màrqueting entrant?

El màrqueting entrant, també conegut com a màrqueting d’atracció, és una metodologia que pretén atraure clients potencials mitjançant la creació de contingut valuós i rellevant. A diferència del Màrqueting Outbound, que es basa en tècniques intrusives com ara les trucades en fred i els anuncis, l’Inbound Marketing se centra a captar l’atenció dels usuaris oferint solucions als seus problemes i necessitats.

Per què és important?

En l’era digital, els consumidors tenen el control. Busquen informació, comparen productes i prenen decisions de compra molt abans d’interactuar amb una empresa. Aquí és on brilla l’Inbound Marketing, ja que permet a les empreses posicionar-se com a líders de pensament i construir relacions duradores amb els seus clients.

Els quatre pilars del màrqueting entrant

  1. Atreure:
    • SEO (Search Engine Optimization): optimitzeu el vostre contingut perquè aparegui als millors resultats de cerca.
    • Blocs: creeu contingut útil i rellevant que abordi les preguntes i necessitats dels vostres clients potencials.
    • Xarxes socials: utilitzeu plataformes com Facebook, Twitter i Instagram per compartir el vostre contingut i atraure el vostre públic.
  2. Converteix:
    • Crides a l’acció (CTA): Animeu els visitants del vostre lloc web a prendre mesures, com ara descarregar un llibre electrònic o subscriure-us a un butlletí.
    • Pàgines de destinació: pàgines específiques on els visitants poden rebre una oferta a canvi de la seva informació de contacte.
    • Formularis: recopila informació dels teus visitants per convertir-los en clients potencials.
  3. Tanca:
    • CRM (Customer Relationship Management): Eines per gestionar i analitzar les interaccions amb els teus clients.
    • Màrqueting per correu electrònic: envieu contingut personalitzat i rellevant als vostres clients potencials per guiar-los a través de l’embut de vendes.
    • Automatització de màrqueting: programes que envien automàticament contingut als clients potencials en funció del seu comportament i fase en el cicle de compra.
  4. Delícia:
    • Contingut personalitzat: proporcioneu contingut que segueixi sent útil als vostres clients fins i tot després de la compra.
    • Xarxes socials: segueix interactuant amb els teus clients, resolent les seves preguntes i agraint-los la seva fidelitat.
    • Enquestes i comentaris: escolteu els vostres clients i milloreu contínuament els vostres productes i serveis en funció dels seus comentaris.

Exemples de bones pràctiques

  1. Bloc corporatiu:
    • Publica regularment articles sobre temes d’interès per al teu públic.
    • Inclou guies, tutorials i casos pràctics que demostrin la teva experiència en l’àrea.
  2. Llibres electrònics i llibres blancs:
    • Oferir contingut descarregable a canvi d’informació de contacte.
    • Assegureu-vos que aquests recursos siguin detallats i útils, proporcionant un valor real als vostres clients potencials.
  3. Webinars i vídeos:
    • Realitzeu seminaris en línia on expliqui temes rellevants i respongui preguntes en temps real.
    • Creeu vídeos educatius i entretinguts que es puguin compartir a les xarxes socials.
  4. Màrqueting per correu electrònic:
    • Segmenta la teva llista de contactes i envia contingut específic a cada grup.
    • Utilitzeu els correus electrònics per alimentar els vostres clients potencials i moure’ls a través de l’embut de vendes.

Conclusió

El màrqueting entrant no és només una tendència; és una estratègia eficaç i sostenible per atraure, convertir, tancar i deleitar els vostres clients. Mitjançant la implementació d’aquests principis, la vostra empresa es pot posicionar com una autoritat del sector i ajudar les empreses a construir relacions sòlides i duradores amb els seus clients.

Preparat per començar amb el màrqueting entrant? Contacta amb PAMPA avui mateix i observa com es transforma el teu negoci!

Share the Post:

Related Posts